VIESPROGRAMMAS

VERFLIXT!: VĀCIJAS POLITISKO ĪSFILMU PROGRAMMA

THE BIG SELLOUT (Rež. Florians Opics, DE)

INTERAKTĪVAIS KINO / PERFORMANCE (Vada Kristofers Heils, UK)

FILIPĪNU EKSPERIMENTĀLAIS KINO (Rež., Khavn De La Cruz, PH)

DOKUMENTĀLĀS FILMAS „DAMBIS" PIRMIZRĀDE (Rež. Gunita Trikuma, LV)

image002_1.jpg
VERFLIXT!: VĀCIJAS POLITISKO ĪSFILMU PROGRAMMA

30.05.2008, pl.18:00, K/t K.Suns

Vācijas kultūras mēneša O!Vācijas ietvaros / Ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu
Sadarbībā ar German Films un Berlīnes īsfilmu festivālu Interfilm

Programma piedāvā divas stundas strīdīgu, niknu, ironisku un estētiski valdzinošu īsfilmu: spēlfilmas, eksperimentālās un dokumentālās īsfilmas,kas sniedz intriģējošu ieskatu problēmu daudzveidībā un tajās frustrācijās, kas motivējušas vācu filmu veidotājus radīt šos darbus. Īpaši veidota izlase, kas sastādīta no pēdējo divdesmit gadu laikā radītajām īsfilmām Vācijas kino. Filmas, kas liek domāt un reaģēt. Filmas, kuras paliek atmiņā. Vācijas politiskā kino zieds – un viss sākas no īsfilmas.

Kuratore: Samara Chadwick

image003_1.jpg

OUTSOURCING
Vācija, 2007, Mākslas īsfilma
Režisors: Markus Dietrich

Kas notiek, kad ģimene tiek organizēta kā uzņēmums? Un kas notiek, kad šis uzņēmums nolemj atlasit kādu no tā biedriem?

image006_2.jpg

WHAT WOULD THE DROP KNOW ABOUT THAT?
Vācija, 2007, Dokumentālā īsfilma
Režisors: Jan Zabeil

Šīs stilizētās dokumentālās īsfilmas centrālais objects ir Vācijas iespaidīgākais nams – Berlīnes reihstāgs.

Wasserschlacht.JPG

THE GREAT BORDER BATTLE
Vācija, 2006, Dokumentālā īsfilma
Režisors: Katarzyna Klimkiewicz & Andrew Friedman

Izklaidējošs ieskats Vācijas politiskajās tradīcijās. Uz bijušās Austrumu-Rietumu Berlīnes robežas notiekošas demonstrācijas portretējums.

image008_1.jpg

APPLE ON A TREE
Vācija, 2006, Mūzikas video
Režisors: Astrid Rieger

Viņš ir ābols kokā, laimīgs līdzās citiem āboliem, tomēr ar ļoti lielu vēlmi uzzināt, kā tas ir – būt cilvēkam.

image010_1.jpg

FARE DODGER
Vācija, 1993, Mākslas īsfilma
Režisors: Pepe Danquart

Kāds melnādains vīrietis tramvajā apsēžas līdzās vecai kundzei, kas sāk izteikt aizvainojošas piezīmes.

image012.jpg

BERLIN BLUE
Vācija, 1986, Eksperimentālā īsfilma
Režisors: Hartmut Jahn

Rotaļīgs Berlīnes mūra portrets – vieta, kas atspoguļo mākslu, aktivitātes, vēsturi un vīzijas.

image014.jpg

SQUARE? BLACK-TIE OR BEAT IT!
Vācija, 2004, Eksperimentālā īsfilma
Režisors: Stephan Flint Müller

Akrobātiski triki ar 10 tonnu smagām galvas segām, eksperimenti un joki ar kameru.

image016.jpg

TABLE OF FREE VOICES*
Vācija, 2006, Treileris

2006. gada 9. septembrī veikta aptauja ar vairāk nekā 100 dalībniekiem no 50 valstīm.

image018.jpg

G8 SUMMER CAMP*
Vācija, 2007, Eksperimentālā īsfilma

Multimediāls eksperiments: 75 mediju pārstāvji un mākslinieki sniedz atbildes un komentē G8 samitu.

image020.jpg

SHADOWS OF BERLIN*
Vācija, 2007, Dokumentālā īsfilma

Kas slēpjas aiz Berlīnes jaunās, spilgtās fasādes? Kuri neērtie jautājumi vēl nav uzdoti?

*Dropping Knowledge Retospective (www.droppingknowledge.org) - Ieskats inovatīvās un izaicinošās organizācijas Dropping Knowledge darbībā, piedāvājot filmas, kas tapušas 3 nesenu projektu ietvaros Berlīnē un Rostokā.

image002_2.jpg

THE BIG SELLOUT (LIELĀ IZPĀRDOŠANA)
Vācija, 2006, 88 min, Dokumentālā filma

Režisors: Florians Opics

31.05.2008, pl.13:00, K/t Rīga

Vācijas kultūras mēneša O!Vācija ietvaros / Ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu

Britu mašīnists, Filipīniešu māte, Dienvidāfrikas aktīvists un Bolīvijas iedzīvotāji – viņi ir sapratuši, ko nozīmē privatizācija un savu cīņu pret to jau ir uzsākuši. Filmas varoņiem privatizācija nav tikai abstrakts jēdziens. Tā ir realitāte, ar kuru viņi saskaras ik dienas. Šajā dokumentālajā filmā režisors Florians Opics (Florian Opitz) pēta privatizācijas sekas (bieži uzspiestas no tādu institūciju puses kā Pasaules Banka, Starptautiskais Valūtu fonds, Pasaules Tirdzniecības organizācija) uz dažādiem, reāli eksistējošiem indivīdiem, dažādas pasaules daļās.

„Lielā izpārdošana” attēlo privatizācijas neviennozīmīgo un sarežģīto dabu caur dažādu pasaules iedzīvotāju, kas ir cietuši no tās, pieredzi. Filma parāda cik necilvēcīgas un nevēlamas sekas mēdz būt izmisīgiem pūliņiem pēc nepārtrauktas ekonomiskās augšupejas.

www.dergrosseausverkauf.de; www.thebigsellout.org

Florians Opics ir dokumentālo filmu veidotājs, žurnālists un rakstnieks. Dzimis 1973. gadā, Vācijas pilsētā Sārbrukenā. Florians studējis vēsturi, psiholoģiju, kā arī angļu valodu Heidelbergas un Ķelnes Universitātēs. Kopš 1998. gada Opics strādā kā ārštata režisors un žurnālists dažādās Eiropas televīzijās, piemēram, ARD, ARTE un ZDF. Florians līdz šim ir izveidojis vairākas politiskās filmas, kas pārsvarā skar globalizāciju, kā arī vēsturiskas dokumentālās filmas. Kopš 2000. gada viņš strādā pie savas doktora disertācijas par Vācijas vēsturi. Florians ir strādājis par dokumentālo filmu pasniedzēju vairākās Vācijas universitātēs.
Pirms jauna projekta uzsākšanas jaunais, vairāku kino nomināciju laureāts režisors Florians Opics festivāla 2ANNAS ietvaros viesosies Rīgā, lai diskutētu par vēlmi un nepieciešamību dokumentālo politisko filmu veidošanā.

image004_1.jpgimage006_3.jpgimage008_2.jpgimage010_2.jpg

(c) discofilms


INTERAKTĪVAIS KINO / PERFORMANCE
Vada Kristofers Heils (Lielbritānija)

28.05. pl.17.00, K/t „Rīga”

image001_2.jpg

Neparasta un izklaidējoša stundu ilga kino performance, kuras laikā tiks demonstrētas vairākas īpaši izveidotas interaktīvas filmas. To rādīšanā tiks iesaistīta publika, kas ar balsi un kustību varēs ietekmēt filmu sižeta tālāko attīstību. Filmu autors ir Kristofers Heils, starptautiski atzīts interaktīvā kino pētnieks. Performance notiks angļu valodā, taču būs saprotama ikvienam interesentam. Programmas ietvaros notiks arī informatīvi izglītojoša pasaules pirmās interaktīvās spēlfilmas „Kinoautomat” (Rež. Raduz Cincera, Čehoslovākija, 1967) prezentācija.

Kristofers Heils – interaktīvās audiovizuālās mākslas speciālists, praktiķis, pasniedzējs un pētnieks. Ieguvis doktora grādu ar darbu „Rethinking the Interactive Movie” 2006. gadā. Strādā kā pētnieks Londonā „SMARTlab” centrā Austrumlondonas Universitātē. K. Heila interaktīvie cd/dvd prezentēti dažādos starptautiskos festivālos, viņa interaktīvās instalācijas bijušas apskatāmas Seulā, Helsinkos, Varšavā, Nagovā, Sanfrancisko u.c. K.Heila pēdējie projekti ietver „Cause and Effect” (interaktīvā kino kopprojekts ar somu māksliniekiem), kā arī čehu 1967. gadā veidotās pasaules pirmās interaktīvās kino filmas „Kinoautomat” rekonstrukciju.

www.kinoautomat.org; www.causeandeffect.tk

*KINOLENTE IR MIRUSI,

LŪDZU, IZTIKSIM BEZ ZIEDIEM

FILIPĪNU EKSPERIMENTĀLAIS KINO
Rež., KHAVN De La Cruz


27.05.2008, 21:00, K/t K.Suns

Khavn de la Cruz (1973) ir filipīniešu režisors, rakstnieks un mūziķis, kurš dzīvo Kvezonā, Metro Manilā, Filipīnās. Khavns tiek uzskatīts par filipīniešu eksperimentālā kino nesēju pasaulē. Viņš uzņēmis 16 pilnmetrāžas spēlfilmas un 60 īsfilmas, daudzas no tām ir atzītas starptautiskos festivālos un ieguvušas galvenās balvas Filipīnās, Japānā, Spānijā, Kanādā, Vācijā, Brazīlijā un Itālijā. Viņa spēlfilmu un īsfilmu izlases demonstrētas starptautiskos festivālos un kultūras pasākumos visā pasaulē. Kopš 2002. gada Khavns ir Filipīnu pirmā digitālā filmu festivāla .MOV direktors. Viens no Filipīnas Neatkarīgo kinematogrāfu apvienības “Indie Coop” dibinātājiem. Dibinājis neatkarīgo filmu kompāniju Filmless Films, kas nodarbojas ar eksperimentālu un alternatīvu filmu producēšanu. Viņš ir manifesta “Kinolente ir mirusi. Iztiksim bez ziediem” autors, tajā izvērtējot digitālā kino iespējas trešajās pasaules valstīs. Festivāla 2ANNAS ietvaros tiks demonstrēta režisora īsfilmu izlase.

www.khavndelacruz.com

Digital Dekalogo
A Manifesto for a Filmless Philippines

Film is dead. It is dead as long as the economy is dead, when public taste and creativity are dead, when the imagination of multi-national movie companies is dead. At millions of pesos per film production, there is not going to be a lot of happy days for the genuine filmmaker, the true artist who wants to make movies, not brainless displays of breasts and gunfire.
But technology has freed us. Digital film, with its qualities of mobility, flexibility, intimacy, and accessibility, is the apt medium for a Third World Country like the Philippines. Ironically, the digital revolution has reduced the emphasis on technology and has reasserted the centrality of the filmmaker, the importance of the human condition over visual junk food.


Film is dead. Please omit flowers.
I.
Economics: A minute of celluloid film including processing costs around P1500. A minute of digital film costs around P3. Do the math. A galaxy of difference.
II.
The only way to make a film is to shoot it. Shoot when you can. Do not delay. If you can finish everything in a day, why not? Sloth is the enemy of the Muse. The shadow filmmaker has now run out of excuses.
II.
Your digital camera will not turn you into an instant Von Trier, Figgis, or Soderbergh.Your attitude towards filmmaking should be that of an amateur: half-serious, playful, light, not heavy, thus without baggage. There are no mistakes. The important thing is you learn.
III.
Utilize all elements within your resources. If you have a knack for music, score your own soundtrack. If you have writing skills, craft your own screenplay. If you have money, invest in gear. If you have none of the above, make sure you have good friends.
IV.
Work within a minimized budget, cast, crew, location, and shooting schedule. Artificial lighting is not a necessity. The story is king. Everything else follows.
V.
Work with what you have. Release the bricoleur within.You are not a studio. Accept your present condition. Start here.
VI.
Forget celebrities. Fuck the star system. Work only with those who are willing to work with you, and those who are dedicated to the craft. Avoid pretentious hangers-on with hidden agendas. Use a lie detector if needed.
VIII.
Work with humble, patient, passionate, and courageously creative people. Ignore people who are the opposite.
XI.
If you are alone, do not worry. Digital technology has reduced the crew into an option, rather than a must. Making a film by yourself is now possible. The past is dead. Those who do not change will die.
X.
Create first, criticize later. Take care of the quantity. God will take care of the quality - that is, assuming you do believe in God. A filmmaker makes films, period.

In the name of the revolution,
Khavn

DOKUMENTĀLĀS FILMAS „DAMBIS” PIRMIZRĀDE

06.06.2008, 21:00, Klubs Depo

image001_1.png

Režisore: Gunita Trikuma
Operators: Gatis Gajevskis
Scenārijs: Gunita Trikuma, Mārtiņš Lazdāns
Producents: Gunita Trikuma

Latvijas underground zvaigznes Raimonda Lagimova jeb Dambja portrets - pārdomas par pagātni un šodienu. Filmā iekļauti video materiāli no mūziķa personīgā arhīva. Pēc filmas - Somijas punk grupas STRANDED koncerts.

Vairāk: www.klubsdepo.lv