2ANNU PROJEKTORS

2ANNU Projektors ir regulāras īsfilmu programmas, kas tiek demonstrētas ārpus festivāla gada centrālā notikuma ietvariem, izrādot Latvijas, Baltijas, un Eiropas režisoru kino. Skates guvušas ievērojamu popularitāti, piesaistīta mediju un sabiedrības uzmanība, tās kopumā apmeklējuši simtiem skatītāju.

 

 

 

aaa13_riigaa_small.jpg

 

2ANNU Projektors: Latvijas tūre, programma "11/12 cool" 

 

PROJEKTORS V - SUPERSHORTS filmu programma

 

7shrike_1.jpg 

Lielā pelēkā čirkste, Kintis Lundgrēna, Igaunija

 

2ANNU PROJEKTORA pēdējā, V programma pirms festivāla maijā! Skate, kurā tiks rādīti Baltijas jauno režisoru darbi, tiek rīkota sadarbībā ar portālu Balticshorts.com.

Programma SUPERSHORTS sastāv no desmit labākajām portāla īsfilmām, tās sastādīšanā piedalījusies pazīstamā kino kritiķe Dita Rietuma, atlasot interesantākos, profesionālākos un izteiksmīgākos audiovizuālos darbus. 

2ANNU PROJEKTORA ietvaros filmas varēs noskatīties nu jau tradicionālajās vietās - 5. aprīlis @ PIENS un 19. aprīlis @ NABAKLAB.


Ieeja - bez maksas



Filmu programma


Kurš ir nošāvis klusumu?

Animēts videoklips dziesmai „Mario Basanov & Vidis feat. Jazzu “Who’s Shot the Silence””. 

Režisori Andrius Kirvela, Gediminas Šaulis. Lietuva, 2009. 3’32


Lelle tētis

Kādu rītu Inese tiek izlikta no dzīvokļa. Ierodas saimniece ar jauno īrnieku Artūru, kurš atšķirībā no Ineses ir maksātspējīgs. Taču filmas gaitā atklājas, ka Artūra problēmas ir vēl lielākas – viņš var samaksāt par dzīvokli, taču ir pazaudējis ko daudz vērtīgāku.

Režisors Renārs Vimba. Latvija, 2008. 34’


Kur upes plūst

Mums pieder mērķis, bet mēs nevaldām pār ceļiem.

Režisors Krišjānis Ābols. Latvija, 2009. 2’33


Klusums

Vizuāla poēma par cilvēka vēlmi ikdienas dzīvē sameklēt klusumu.

Režisore Ieva Balode. Latvija, 2009. 6’07


Lielā pelēkā čirkste

Zīmēta animācijas filma, kura ietver neparastu savvaļas stāstu par lielās pelēkās čirkstes, dzeguzes, strazda un citu putnu savdabīgajām manierēm. 

Režisore Kintis Lundgrēna. Igaunija, 2009. 6’23


Sāpes

Lai pārbaudītu vīrieša jūtu nopietnību, sieviete izstrādā provokāciju ar viltotu grūtniecības testu. Sievietes manipulācija ar egocentrisko vīrieti pārvēršas spēlē, kur rituāla lelle ir viņa pati un apsēstība noved tikai pie viena iznākuma.

Režisors Pauls Ķesteris. Igaunija, 2010. 7’26


Karostas bērni

Dokumentāls stāsts par Viktoriju un viņas ģimeni, kas dzīvo kādreizējā Padomju armijas bāzē – Liepājā, Karostā. Apkārtējā vide un sociālā izolācija ir nostādījusi Viktoriju un Karostas iedzīvotājus neapskaužamā situācijā. Viktorijas astoņu bērnu ģimenei jāturpina cīnīties par izdzīvošanu arī pēc dzīvokļa zaudēšanas.

Režisors Jānis Jurkovskis. Igaunija, 2010. 28’


Augstā dziesma

Zīmēta animācijas filma par sievieti un vīrieti, starp kuriem norisinās izšķiroša kauja par tukšu piena paku. 

Režisore Urte Budinaite. Lietuva, 2010. 4’02


Brokastis

Īsa fantāzijas filma par vīrieti, kurš pārāk daudz uzmanības pievērš sīkumiem. Visa darbība norisinās un arī beidzas brokastu laikā. 

Režisore Inese Vēriņa. Latvija, 2006. 2


Sarkanais pleķis

Pirms peldēšanas sacensībām Pēteris nepaspēj pačurāt. Tuvojoties starta podestam, kopā ar vajadzību atviegloties, pieaug arī Pētera bailes no jaunās peldēšanas treneres, citu peldētāju izsmiekla un neziņa, kā uzvesties simpātiskās klasesbiedrenes tuvumā. Pārdzīvojumu virkne Pēterī atmodina dumpinieka garu, kas skubina jauno cilvēku pārbaudīt “sarkanā pleķa” leģendu, ar šo rīcību neapzināti iemiesojot skaistu un drosmīgu individuālās uzdrīkstēšanās metaforu. 

Režisors Uģis Olte. Latvija, 2008. 7’46


Programmas garums: 1h 45min, filmas tiek demonstrētas oriģinālvalodā ar angļu subtitriem

 

 

 

 

 


PROJEKTORS IV 

 

 eaglemanstag.png

8. marts 19.00 @ Piens

21. marts 20.00 @ Nabaklab

Ieeja- dzēriens bārā

 

Video

 

ANIMĀCIJAS FILMU PROGRAMMA “ANIMATION IS 25”

Londonas Karaliskās Mākslas koledžas Animācijas nodaļa / London Royal College of Art Animation Department 



Filmu programmā ir 16 animācijas filmas - Londonas Karaliskās Mākslas koledžas Animācijas nodaļas studentu darbi. Tapušas laikposmā no 80. gadu beigām līdz 2010. gadam, filmas pārstāv nodaļas 25 gadu ilgo darbības laiku, tādēļ izlase uzskatāma par sava veida retrospektīvu, kuru veidojuši vairāki autori. Šai periodā tapušās animācijas ataino paša animācijas medija izaugsmi un attīstību tehnisko paņēmienu, mākslinieciskās prakses un laikmetīgās mākslas kontekstā. Filmu autori pirms pievēršanās animācijai darbojušies dažādās atšķirīgās disciplīnās, kas arī nosaka filmu kopuma eklektiku un māksliniecisko zināšanu un tehnoloģisko iespēju daudzveidību. Programmā iekļauta arī aizvadītā gada prestižās BAFTA / Britu Kinoakadēmjas balvas laureāte labākās animācijas īsfilmas kategorijā (THE EAGLEMAN STAG, rež. Mike Please).



NIGHTCLUB, rež. Jonathan Hodgson, 1989, 6'02


Spilgts un saistošs ieskats dīvainajos rituālos un šokējošajos personāžos, kas sastopami Liverpūles naktsklubā “Kasablanka”.



HILARY, rež. Anthony Hodgson, 1994, 8'56


“Hilarija strādāja birojā ar gumijkoku un vīrieti, kura vārdu bija aizmirsusi.”



MR. JESSOP, rež. Brian Wood, 1994, 8'15


Dodoties iepirkties, nākas izvairīties no daudz vairāk sociālajiem slazdiem, nekā varētu domāt.



MOBIUS STRIP, rež. Joe King, 1999, 6'24


Studija, kas izmanto skaņu un manipulācijas ar filmēto materiālu kāda tilta arhitektūras un uz tā valdošās dzīvības izpētes nolūkos.



POST MARK LICK, rež. Sonia Bridge, 2002, 4'00


Centieni piefiksēt pastmarkas materialitāti un tai piemītošos stāstus, to tieši eksponējot uz kinolentes, neizmantojot digitālas manipulācijas. Apzīmogotu pastmarku kolekcija, uz kurām rodamas pastkaršu vēstījumu pēdas.



FISH NEVER SLEEP, Gaelle Denis, 2002, 6'30


Naoko strādā savā suši restorānā un dzīvo blakus Tsukiji - lielākajam zivju tirgum pasaulē. Naoko moka bezmiegs. Viņa ir izmēģinājusi visu, lai tikai varētu aizmigt.



POOR GOD, rež. Matt Abbiss, 2004, 2'30


Pie Dieva ierodas mācītājs, lai mazliet papļāpātu.



A PERFECT DAY, rež. Barry Murphy, 2004, 1'30


Mēģinājums izsekot 2. līnijai 3. teritorijā.



GUY 101, rež. Ian Gouldstone, 2005, 8'00


Kāds vīrs ar interneta starpniecību uzzin stāstu par stopētāju.



COLLISION, rež. Max Hattler, 2005, 2'30


Musulmaņu rakstu un amerikāņu lupatu segu motīvi mijas ar karogu krāsām un ģeometriskām formām, veidojot abstraktu pārdomu lauku.



NOTHING HAPPENED TODAY, rež. Reka Gacs, 2007, 4'40 


Nepatiesas atmiņas par attiecībām, kuras piemeklē, atrodoties starp miegu un nomodu.



PROCRASTINATION, rež. Johnny Kelly, 2007, 4'15


Pētniecisks un paskaidrojošs darbs, kas atklātā un nesaudzīgā veidā runā par “atlikšanu uz vēlāku laiku”. Dažreiz vienīgais veids, kā kaut ko izdarīt, ir pirms tam izdarīt pāris dučus citu lietu.



HEATHER, rež. Edward Suckling, 2008,  5'20


Sems pie savas mājas atrod smagi piekautu sievieti.



MATTER FISHER, rež. David Prosser, 2010, 6'45


Samulsis makšķernieks satuvinās ar kādu atsvešinātas substances fragmentu.



12 SKETCHES, rež. Magali Charrier, 2010, 8'00


Animācijas un montāžas eksperimentu kopums, kas mēģina apjaust telpu, kurā nekas nenotiek - robežšķirtni starp tevi un mani, starp šejieni un turieni, skaņu un klusumu, kustību un mieru.



THE EAGLEMAN STAG, rež. Mike Please, 2010, 8'30


Ja pietiekami ilgu laiku atkārto vārdu “fly” (muša), izklausās, it kā jūs teiktu “dzīve” (life). Bet tas nekādi nepalīdz Pīteram. Viņa atbildes slēpjas vaboles smadzenēs.




Garums - 1h 35 min


Filmas tiek demonstrētas angļu valodā

 

 

 

 

 

2ANNU projektors III

 

Visas piecas programmas filmas nākušas no Sema Špīgela Kino un Televīzijas skolas, kas ir augstākā kalibra audiovizuālās mākslas mācību iestāde Izraēlā. Pagājušajā gadā 2ANNAS festivāla laikā īpašā programmā jau demonstrēja četrus izcilus studentu veikumus, taču “Projektora” skatē būs vērojamas Latvijā vēl neredzētas filmas. To vienojošie elementi ir klasiska uzbūve un spēcīgs stāsts, kas aizrauj ar savu latvietim neparasto problemātiku un tās izvērsumu.

 

Špīgela skolas galvenais nosacījums kino režijā - uz stāstu fokusēta pieeja scenārija struktūrā - redzama ikkatrā tās audzēkņu darbā, un iespējamie pārmetumi par tradicionālismu šajā gadījumā neiztur redzēto filmu atvēziena spēku. Pateicoties tās īpašajam uzsvaram uz personisku un jūtīgu dialogu ar skatītāju, skola spēlējusi būtisku lomu renesansē, ko Izraēlas kino piedzīvojis pēdējās desmitgades laikā. Tieši caur prasmīgi veidoto filmas naratīvu izkristalizējas katra darba pamattēma, un neviena nav no vienkāršajām - dzīve izteikti reliģiskā sabiedrībā ar tās likumiem, prasībām, pretrunām, reliģiskajiem, politiskajiem, un morālas dabas konfliktiem. Autori uzskatāmi konsekventi centušies filmēt neizskaistinātos, pieticīgos mājokļos, saspiestos, noplukušos rajonos, ielās, rādīt tradicionālus ebreju svētkus un reliģiskas ceremonijas. Tieši īpatnējo reliģisko un kultūras paražu simboliskās nozīmes saplūšana ar universālu, ikvienas nacionalitātes skatītājam uztveramu jūtu un attieksmju drāmu ir filmu programmas spēcīgākais punkts. Šķietami eksotiskajā etniskajā un sociālajā fonā iespējams rast notikumus, izvēles, un atklāsmes, pēc kuru skaidrojuma vārdnīcā nav jāmeklē.

 

20 gadu pastāvēšanas laikā skolas filmas tikušas izrādītas 140 retrospektīvās 50 valstīs, ik gadu tās studentu darbi pārstāv Izraēlu vairāk kā 130 starptautiskos festivālos un ir saņēmušas vairāk kā 260 apbalvojumu, 70% skolas absolventu strādā vadošos amatos Izraēlas kino un televīzijas industrijā.

 

 

 

2ANNU projektora III programmas - Sema Špīgela Kino un Televīzijas skolas filmu skate:

klubs NABAKLAB, 24. janvāris 20:00

kafejnīca PIENS, 1. februāris 19:00

ieeja - dzēriens bārā

 

 

 

 

20th.jpg 

Filmu programma:

 

SKATUPUNKTS

Rež. Avishag Leibovich, 2008, 16mm, 18’

Vecāku prombūtnē septiņpadsmitgadīgajai Noai nedēļas nogale jāpavada ar savu vecmāmiņu. Gandrīz astoņdesmit gadus vecā Herta vēl turas ņipri, taču pamazām zaudē acu gaismu. Katru dienu pulksten četros pēcpusdienā Noa balsī lasa Hertai priekšā viņas iemīļotākās ziepju operas subtitrus. Pavisam nemanot tas kļūst par laiku, kas viņas satuvina.

 

 

VIDA

Rež. Anat Malz, 2008, 16mm, 18’

Vidai darbā neveicas. Viņa nespēj turēt līdzi pasaules straujajam tempam, un pat nevar pieņemt savas meitas palīdzību. Kādu rītu viņa ierodas birojā un konstatē, ka tur neviena cita nav.

 

 

GAIĻU CĪŅAS

Rež. Sigalit Lipshitz, 2000, 16mm, 13.40’

Kādā vasaras dienā izraēļu vistu audzētājs un viņa rumāņu palīgstrādnieks ved uz tirgu pārdošanai vistas. Ierodoties palestīniešu pārvaldītā ceļa kontrolpunktā, viņiem nākas apstāties. Mēģinot tikt uz priekšu, fermerim Marciano nākas stāties pretī kontrolpunkta atbildīgajam komandierim Nabilam, viņa kādreizējam palīgstrādniekam vistu fermā.

 

 

IESAUKUMS

Rež. Naomi Levari, 2004, 16mm, 17.30’

Joavs Genars, 1960. gadu pacifists, dara visu, kas viņa spēkos, lai neļautu savam dēlam doties armijā. 24 stundās pirms iesaukuma noliktā laika starp tēvu un dēlu briest emocionāls un ideoloģisks konflikts.

 

 

MĀTES DEJA

Rež. Zelda Hoha, 2003, 16mm, 20.53’

Kopš mātes nāves Līsa rūpējusies par saviem trīs brāļiem. Vienīgajā laikā, kas pieder viņai pašai – naktī - viņa raksta. Kad Līsa iegūst stipendiju, lai dotos studēt uz Jeruzalemi, viņa nonāk sarežģītas izvēles priekšā – aizbraukt vai palikt mājās un gādāt par problemātisko ģimeni.

 

 

Aptuvenais programmas garums- 1h 40min

Filmas tiks demonstrētas oriģinālvalodā ar angļu subtitriem

 

 

 


 

 
 

 

 

 

2ANNU_projektors_scr_blk.png